- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2005/2006
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2007/2008
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2008/2009
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2009/2010
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2010/2011
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2011/2012
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2012/1013
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2013/2014
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2014/2015
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2015/2016
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2016/2017
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2017/2018
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2018/2019
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2019/2020
- SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2020/2021
SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI 2011/2012
S p r á v a
o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
Súkromného gymnázia, SNP 6, 91451 Trenčianske Teplice
za školský rok 2011/2012
Predkladá:
Mgr.Dušan Sádecký
riaditeľ školy
Prerokované v pedagogickej rade školy dňa 22. 10. 2012
Stanovisko zriaďovateľa:
Daniel Ježík
s ch v a ľ u j e
Správu o výsledkoch a podmienkach
výchovno-vzdelávacej činnosti
Súkromného športového gymnázia,
SNP 6
91451 Trenčianske Teplice
za školský rok 2011/2012
................................................................
za zriaďovateľa
Vypracoval:
Mgr.Dušan Sádecký, riaditeľ školy
Mgr. Ján Hudec, st., zást. riaditeľa školy
Východiská a podklady:
Správa je vypracovaná v zmysle:
- Vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 9/2006 Z. z. zo 16. 12.2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.
- Metodické usmernenie MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške MŠ SR č. 9/2006 Z. z.
- Koncepcia školy na roky 2012/2013
- Plán práce školy na školský rok 2011/2012
- Vyhodnotenie plnenia plánov práce jednotlivých metodických združení a predmetových komisií.
S p r á v a
o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti
Súkromného športového gymnázia, SNP 6, 91451 Trenčianske Teplice
za školský rok 2011/2012
I.
a) Základné identifikačné údaje o škole: (§ 2ods. 1 písm. a)
1. Názov školy: Súkromné športové gymnázium Trenčianske Teplice
2. Adresa školy: SNP 6, 91451 Trenčianske Teplice
3. telefónne číslo: 032 655 2677 faxové číslo: 032 655 2677
4. Internetová adresa: www.ssg.edupage.org e-mailová adresa: sport.skola@zoznam.sk
5. Zriaďovateľ: SPORT SCHOOL,s.r.o.
6. Vedúci zamestnanci školy:
Meno a priezvisko
Funkcie
Mgr.Dušan Sádecký
riaditeľ školy
Mgr. Ján Hudec, st.
zástupca riaditeľa školy
Mgr. Ján Hudec, ml.
zástupca riaditeľa školy pre šport
Mgr. Silvia Zverbíková
výchovný poradca
7. Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch školy:
Údaje o rade školy:
Vykonáva svoju činnosť v súlade so zákonom 245/2008 Z.z. z 22. mája 2008 o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákonom č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve v znení a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je vydáva štatút rady školy.
Predseda rady školy: Daniel Ježík. Je štatutárnym orgánom, ktorý riadi činnosť rady školy a koná v jej mene. Rozhoduje o všetkých záležitostiach rady školy, ak nie sú zákonom, štatútom vyhradené do pôsobnosti iných orgánov. Rada školy má sedem členov. Zasadá podľa plánu práce a svojho harmonogramu.
Údaje o predmetových komisiách a metodických združeniach - poradných orgánoch riaditeľa školy:
Prehľad (zoznam) poradných orgánov riaditeľa školy:
Predmetová komisia : Jazyk a komunikácia /SJL,ANJ,NEJ/
Predmetová komisia : Človek a príroda /FYZ,CHE,BIO/
Predmetová komisia : Človek a spoločnosť /DEJ,GEO,OBN/
Predmetová komisia : Matematika a práca s informáciami /MAT,INF/
Predmetová komisia : Šport a zdravie / TV,ZŠP,SQV,SQS/
Metodické orgány (predmetové komisie – PK) na škole tvoria skupiny pedagogických pracovníkov, zaoberajú sa pedagogickými a výchovno-vzdelávacími úlohami, majú vymedzené svoje postavenie, poslanie a ciele činnosti. Sledujú novinky predmetov svojej aprobácie, usmerňujú a ovplyvňujú osobnostný, profesijný rast zamestnancov školy.
Plány predmetových komisií vymedzujú ciele a metódu dosiahnutia stanovených úloh, termíny realizácie ako i zodpovednosť za ich plnenie, kontrolu a hodnotenie. Vo vzdelávacej činnosti škola
Pokračuje podľa učebného plánu z 25.8.2005 /septima a oktáva/ a podľa rámcového plánu pre gymnázia so štvorročným a osemročným štúdiom.
Zasadnutia predmetových komisií vytvárajú priestor aj pre diskusiu členov, prenos aktuálnych informácií zo vzdelávacích podujatí, z osobnostného a profesijného rastu. Podnecujú tvorivý potenciál učiteľov, akceptujú požiadavky modernizácie učebných pomôcok, učebníc, odborných učební, kabinetov, námety, návrhy, koordinujú prácu uvádzajúcich učiteľov.
Predmetové komisie v školskom roku 2011/2012 zasadali pravidelne podľa plánu a v závere šk.r. vedúci PK vyhodnotili celoročnú činnosť,
b/ v školskom roku 2011/2012 navštevovalo školu 71 žiakov, z toho 21 dievčat v 7. triedach.
Všetci žiaci sú žiakmi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami podľa zák.245/2008 Z.z.
c/ v šk.r. 2011/2011 boli zapísaní do 1. ročníka osemročného štúdia 4 žiaci
e/ Výsledky hodnotenia a klasifikácie žiakov :
Počet žiakov : 71 Počet tried : 7
Z toho : prospeli spolu : 53, s vyznamenaním 15, prospeli veľmi dobre 10, ostatní prospeli 28
neprospeli : 0, neklasifikovaných bolo k 30. 6. 2012 18 žiakov
žiaci so zníženým stupňom zo správania : 2. stupeň : 4
počet vymeškaných hodín : 3404, z toho neospravedlnených : 193
f/ škola zabezpečuje vzdelanie v dvoch študijných odboroch : 7902 5 76 gymnázium telesná
výchova a 7902 5 77 gymnázium šport.
g/ na škole pôsobilo 24 zamestnancov, z toho 19 pedagogických, z nich na materskej dovolenke je
jedna učiteľka, a 5 nepedagogických zamestnancov.
Všetci pedagogickí zamestnanci plnili kvalifikačné predpoklady.
h/ Mgr. Katarína Jurgová úspešne ukončila štúdium v odbore výchovného poradenstva a
špecializačné vzdelávanie v odbore telesná výchova
i/ Škola sa zapája do všetkých športových súťaží a spoločensko-vedných podujatí. Každoročne
organizuje stolnotenisový turnaj „ O Pohár primátora mesta“, lyžiarsky výcvik, tenisové turnaje,
cvičenia „KOČAP“, matematickú olympiádu. Každá akcia je zverejňovaná na web stránke školy.
j/ V šk.r. 2011/2012 boli na škole prezentované žiacke projekty obohatené vlastnou tvorbou, napr.
história ľadového hokeja, strečing, tenis, rozvoj bežeckej rýchlosti, športová výživa, Môj šport
a pod. Žiaci svojim výberom zasiahli do rôznych oblastí. Projekty boli prezentované na
celoškolskej akcii „Študentská akadémia“. Všetci žiaci dostali od zriaďovateľa hodnotné ceny.
k/ Bola na škole vykonaná školská inšpekcia, predmetom ktorej bol stav a úroveň pedagogického
riadeniam, procesu a podmienok výchovy a vzdelávania na gymnáziu.
ŠŠI v základných údajoch konštatovala, že kontrolovaný subjekt je súkromné gymnázium
s vyučovacím jazykom slovenským a so zameraním na telesnú výchovu a šport, zabezpečuje
športovú prípravu pre športy tenis, stolný tenis a futbal.
V 8-ročnej forme štúdia bolo zriadených 6 tried s počtom 58 žiakov, v 4-ročnej forme štúdia
1 trieda s počtom 13 žiakov. Z celkového počtu 71 žiakov umožnil riaditeľ školy štúdium podľa
individuálneho učebného plánu 43 žiakom. Všetci žiaci vzdelávaní v škole sú žiakmi so
špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami /ŠVVP/ so športovým nadaním.
V aktualizovanom ŠkVVP boli zadefinované hlavné ciele a poslanie školy smerujúce k
všestrannej a komplexnej príprave absolventov gymnázia aby mohli nielen úspešne pokračovať v
ďalšom stupni vzdelávania, ale v prípade potreby mohli nájsť po ukončení štúdia uplatnenie v
praxi v oblasti telovýchovy a športu ako tréneri, cvičitelia, funkcionári, alebo pôsobiť ako
profesionálni športovci.
Škola oslávi v závere šk.r. 2012/2013 významné jubileum, 10 rokov zaradenia do siete škôl.
Výsledky desaťročnej činnosti sú dôkazom toho, že na škole študujú reprezentanti rôznych
športových odvetví, napr. Dominika Cibulková, Magdaléna Rybáriková, Fed-Cup-ové
reprezentantky v tenise, ktorých čaká maturita. Na škole úspešne zmaturovali reprezentanti
v stolnom tenise Soňa Hudecová a Filip Ježo, hokejisti Richard Pánik a Martin Štajnoch.
ŠŠI odporúča :
- skvalitniť rozsah vnútorného systému kontroly a hodnotenia, efektívnejšie pritom využívať
metodické orgány,
- v spolupráci so zriaďovateľom a v súlade s požiadavkami učebných osnov postupne zabezpečiť
vybavenie školy aktuálnymi učebnými pomôckami a didaktickou technikou.
Na základe odporúčaní v správe boli prijaté opatrenia a úlohy s termínom splnenia do 1. 6. 2013.
l/ Škola je umiestnená v budove Základnej školy v Trenčianskych Tepliciach, ktorej zriaďovateľom
je mestský úrad. V budove je ešte umiestnená miestna základná umelecká škola.
Škola má k dispozícii :
7 tried, 2 odborné učebne informatiky, l stolnotenisovú herňu a l odbornú posilňovňu.
Pre športové podujatia a plnenie učebných plánov využíva 2 telocvične, plaváreň a športový
areál ZŠ, 2 nafukovacie tenisové haly v priestoroch “Baračky“ s celoročnou prevádzkou
ako aj futbalové ihriská TJ Slovan Trenčianske Teplice /umelá tráva/.
V škole majú žiaci k dispozícii umyvárne so sprchou, zvlášť pre chlapcov a dievčatá.
Je potrebné, aby škola získala priestory v budove ZŠ / 2.poschodie/, ktoré nie sú využité
a umiestnila v nich Domov mládeže /internát/ a uvedené prerokovala s primátorom mesta.
m/ Pre školský rok 2011/2012 predstavovali dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov čiastku 143 362
eur, finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy 1 798 eur, ktoré boli použité na činnosť
krúžkov a prostriedky získané od mesta Trenčianske Teplice vo výške 300 eur. Počas hlavných
prázdnin bol pre školu zakúpený nábytok /školské stoličky a skrinky/.
n/ cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný rok a vyhodnotenie
jeho plnenia :
- vyučovať odborne, zaujímavo, názorne a tvorivo podľa ŠkVVP
- vytvárať veľmi dobré vnútorné prostredie školy – radosť z práce
- telovýchova a šport sú na škole súčasťou obsahu ŠkVVP
- zamestnanec svojím vystupovaním dáva príklad a vzor žiakom školy, čím prispieva k naplňovaniu obsahu ŠkVVP
- zamestnanec je povinný neustále sa vzdelávať, tréneri obnovovať predpísanú licenciu
- pre pedagogických zamestnancov vyplýva i práca v mimo vyučovacom čase pri vytváraní vhodného zázemia vo voľno-časových aktivitách žiakov školy
- pomáhať dosahovať maximálne možné výsledky v športe a umožniť študentom zvládnuť učivo v rámci časových plánov
- zamestnanec je povinný dodržiavať etický kódex školy
- kvalitná práca PK
- starostlivosť o žiaka /konzultácie, IUP, sylaby, doučovanie a pod./
- postupné zlepšovanie materiálno-technického vybavenia školy /odborné učebne/
- v šk.r. 2012/2013 pre potrebu telesnej výchov bude škola využívať mestskú telocvičňu
- mediálne zverejňovať vynikajúcich študentov školy, reprezentantov SR
- viesť štatistiku uplatnenia študentov po ukončení štúdia na škole
Návrhy na zlepšenie podmienok práce na škole :
- obmedzené podmienky pre vyučovanie predmetov v špecializovaných učebniach /chémia,
fyzika, biológia/
- chýba vlastná telocvičňa
- zriadiť jazykovú učebňu /anglický jazyk, nemecký jazyk/
- úzko spolupracovať s mestskými ustanovizňami pre aktivity študentov /Školské stredisko záujmovej činnosti sv. Tarzícia Tr.Teplice a iné – hlavne študenti ubytovaní v súkromí/
o/ Škola dosahuje dobré výsledky v rôznych oblastiach, najviac však v oblasti športu a telesnej
výchovy, hlavne tenis - reprezentantky SR Cibulková, Rybáriková, hokej - reprezentanti SR
Štajnoch, Pánik, fitnes - reprezentantka SR Belancová. Dobré výsledky dosahujú žiaci aj
na rôznych športových súťažiach, napr. vo futbale, florbale, volejbale, atletike v rámci okresu,
kraja a SR. Tým škola plnila požiadavky a ciele, pre ktoré bola zriadená. Veľmi dobre si počínali
i stolní tenisti. V rámci súťaže žiak Flóro získal pre školu stolnotenisový stôl.
p/ Zameranie školy smeruje na :
- poskytovať študentom plnohodnotné a špeciálne zamerané vzdelanie, na základe ktorého majú
možnosť uplatniť sa v profesijnom živote, pôsobiť a pracovať v oblasti športu
- vytvárať podmienky na upevňovanie zdravia, zvyšovanie telesnej a duševnej zdatnosti a
športovej výkonnosti študentov, ale aj v rámci klubu, ostatných škôl a školských zariadení v Trenč. Tepliciach a blízkom okolí, preto bola na škole zriadená funkcia koordinátora pre nábor žiakov. Osvedčila sa tiež forma spolupráce s výchovnými poradcami ZŠ
- škola vytvára podmienky, aby žiaci vždy a všade v pohybových činnostiach uplatňovali
princípy fair-play a boli príkladom pre ostatných súťažiacich
- absolventi štúdia majú otvorené dvere na všetky VŠ, ale hlavne na FTVŠ, ktorá je prioritou
záujmu študentov. Z doterajších absolventov školy väčšina študuje na VŠ a viacerí sa venujú vrcholovému športu
2 a/ Škola spolupracuje pri prijímaní nových adeptov - záujemcov s inštitúciami vytvárajúcimi
systém ďalšieho vzdelávania, hlavne s metodicko-pedagogickými centrami a svoju činnosť
s nimi koordinuje podľa potrieb a ich plánov.
Škola má vypracovaný pre jednotlivé druhy športov osobitné kritériá v spolupráci s KPP
v Trenčíne nasledovne :
- prihláška alebo žiadosť zákonného zástupcu žiaka
- dokladovanie talentovanosti v príslušnom športe
- potvrdený zdravotný stav od športového lekára
- úspešné absolvovanie psychodiagnostických testov
- úspešné zvládnutie 5., resp. 9. ročníka ZŠ - prospech
- pohybové testy podľa druhu športu
- zápis do školy – oznámenie rodičom do 14 dní
Škola spolupracuje s výchovnou poradkyňou na škole a koordinuje činnosť, aby sa dodržiavali
psychohygienické štandardy a osobitné opatrenia.
2 b/ Žiaci školy využívali počas šk.r. zrekonštruovanú plaváreň susednej ZŠ na kondičnú prípravu.
V rámci predmetu Športová príprava navštevovali 2x týždenne mestskú plaváreň.
Medzi voľno časové aktivity patria krúžky, o ktoré je tradične každý rok mimoriadny záujem.
Aktívne pracovali :
- turistický krúžok
- tenisový krúžok
- futbalový krúžok - chlapci aj dievčat
- šachový krúžok
Dôležitým prvkom záujmu je posilňovňa – fitnes, ktorú pod odborným vedení navštevovalo 50
žiakov, ako aj pohybová príprava, ktorej sa zúčastňovali žiaci, pedagogickí zamestnanci
a rodičia v telocvični ZŠ.
Žiaci počas školského roka preukazovali svoje tvorivé schopnosti aj tým, že každoročne
vypracujú svoj vlastný projekt, ktorý prezentujú písomne aj verbálne s použitím informačných
a komunikačných technológií ďalšie spôsobilosti
2 c/ Vzhľadom k tomu, že vďaka patrí všetkým tým, ktorí síria dobré meno školy, sú to hlavne
rodičia žiakov.
Je chvályhodné, že škola začínala so 6. žiakmi a po 10 rokoch už má 70 žiakov. Dobré meno
školy sa dostáva aj za hranice našej vlasti, na škole študujú pod odborným vedením žiaci z
Ruska a z Ukrajiny.
Podľa plánu sa konajú : 2 x ročne plenárne zasadnutia
2 x ročne triedne stretnutia rodičov
2 x ročne „Deň otvorených dverí“
Škola tak plní zásady ŠkVVP v rámci multifunkčnej výchovy. Výchova sa dotýka aj
medziľudských vzťahov v škole, vzťahov medzi učiteľmi a žiakmi navzájom, medzi školou a
rodinou. Cieľom úsilia pedagógov je dosiahnuť rovnoprávny prístup ku všetkým žiakom -
pochádzajúcim z najrôznejšieho sociálneho a kultúrneho zázemia.
Rodičia majú záujem o prospech a správanie žiakov, kontaktom je žiacka knižka a študentský
preukaz, ktoré triedni. učitelia kontrolujú a vyhodnocujú 1 x mesačne
2 d/ Na škole je vytvorený žiacky parlament – žiacka školská rada.
Triedny parlament plní úlohy v triede, podáva podnety školskému parlamentu pri plnení úloh
školského poriadku, plánu triedneho učiteľa. Rozhodujúce úlohy učiteľ – žiak – rodič rieši
žiacka školská rada.
2 x ročne je na škole „Deň otvorených dverí“ a 2 x ročne prezentácia žiackych projektov
Gymnázium
Študijný (učebný) odbor
Zameranie
Príma
7902 5
77 - šport
Sekunda
7902 5
77 – šport
Kvarta
7902 5
76 - telesná výchova
Sexta
7902 5
76 – telesná výchova
Septima
7902 5
76 – telesná výchova
Oktáva
7902 5
76 – telesná výchova
I.ŠA
7902 5
77 - šport
Poznámka : Uvedená správa je výňatok z oficiálnej verzie, ktorá je zverejnená
na informačnej tabuli školy